• Csapatoknak és egyesületnek állandó kedvezményt biztosítunk!
  • Mezek és melegítők feliratozását is vállaljuk!
  • NOX termékek kiemelt partnere Magyarországon!
Csapatoknak és egyesületnek állandó kedvezményt biztosítunk!
    Kosarad jelenleg üres!
0

Garanciális ügyintézés

Szavatossági igény - lábbelik esetén

Lábbeli vásárlása esetén 2 éves szavatossági jog illeti meg a Vevőt. Ezen két éven belül élhet reklamációval a Vevő, ha a termék a rendeltetésszerű használat és ápolás ellenére is meghibásodik. A reklamációt Eladónál lehet bejelenteni a hibás termék és a fizetési bizonylat bemutatásával. Ha a lábbeli mérete, vagy színe nem megfelelő, de minőségi (gyártási) hibája nincs, úgy a 14 napos elállási időt (ez internetes vásárlás esetén illeti meg a vevőt)követően Eladó a Vevő visszavásárlási kérelmét indokolás nélkül visszautasíthatja.

A szavatossági jogok a következő sorrendben illeti meg a Vevőt: kijavítás, kicserélés, a vételár arányos csökkentése és végső soron a szerződéstől elállással együtt a vételár visszaigénylése.

A szavatosság a fogyasztóvédelmi törvény szerint a termékeknek már a vásárlás pillanatában meglévő, rejtett gyártási hibából eredő sérüléseire, hiányosságaira érvényes. Szavatosság nem vonatkozik a használat során elhasználódásból, nem rendeltetésszerű használatból, vagy egyéni sajátosságokból (pl. lábsajátosságok, futási sajátosságok) adódó kopásokra, sérülésekre. Valamint szintén nem érvényesíthető a használat során külső tárgy behatása miatt keletkezett anyag sérülésekre.

A jogszabályok szerint vásárlást követő 12 hónapig a forgalmazó kötelessége bizonyítani, hogy a sérülés nem rejtett gyártási hibából adódik. A vásárlástól számított 12 hónap elteltével a vásárlónak kell vizsgálat igénylésével bizonyítania, hogy a sérülés  gyártási hibából következett be. A termékek ilyen irányú vizsgálatát a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, vagy egyéb vizsgáló cég (pl. a BIMEO Kft., a Hoffer Minőségügyi Szakértői Bt., Cipőkontroll Kft.) végezheti el.

A vizsgálatból származó szakvélemény tekinthető támpontnak a vásárló garanciális igényének elbírálásánál.

A panaszkezelés tartalmától függően Vevő jogosult nemcsak a Békéltető Testülethez, hanem más hatósághoz is fordulni. (Pl., Fogyasztóvédelmi Hatóság)

A Békéltető Testület eljárásában cégünk együttműködik, a hozott határozatnak a Cég nem köteles alávetni magát.

Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, ehhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is. info@mima-sport.hu

Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.

Interneten rendelt termékek garanciális ügyben történő visszaküldését az alábbi címen kérjük:
MiMa-Sport Hungary Kft.
4031 Debrecen, Derék utca 102.

 
VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ

Használati - kezelési útmutató cipőkhöz

1. VÁSÁRLÁSI TÁJÉKOZTATÓ, HASZNÁLATI - KEZELÉSI ÚTMUTATÓ CÉLJA:

  • az igényeknek legmegfelelőbb lábbeli kiválasztásának megkönnyítése
  • a lábbeli használatához szükséges megfelelő ismeretek átadása
  • a lábbeli minőségének megtartásához szükséges tárolási, kezelési feltételek ismertetése
  • a vásárló jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető információk átadása

Vásárláskor fontos, hogy a használati célhoz, illetve sportolás esetén a megfelelő sportághoz, és azon belül a pálya talaját figyelembe véve válasszon lábbelit! Ennek figyelmen kívül hagyása idő előtti elhasználódáshoz vezet, ezért kérjük vásárláskor kérje ki az eladó véleményét, és kérjük, olvassa el figyelmesen a használati-kezelési útmutatónkat.

2. LÁBBELI CÍMKÉZÉSE ÉS ANYAGÖSSZETÉTELE:

A lábbeliken levő bevarrt címkén találhatók a következő adatok:

  • származási hely
  • modellszám
  • méret

A cipő fő anyagai a lábbelibe helyezett címkén található.

3. LÁBBELIK RENDELTETÉSE:

A lábbelik rendkívül sokféle változatban, típusokban kaphatók, azonban mindegyikük besorolható egy-egy csoportba aszerint, hogy viseletük milyen körülmények (időjárási, terepviszonyok, hordási intenzitás) között célszerű használni. Univerzális lábbeli nincs, különböző modellek a várható különböző viselési körülményeknek (rendeltetésnek) megfelelően különböző konstrukciós megoldásban, anyagösszetételben, minőségi jellemzőkkel alakítják ki.

Fontos: Ha nem a rendeltetésének megfelelően viseli a lábbelit az károsodhat, vagy tönkremehet, a szavatossági jogok elvesztésével jár!

Az általunk forgalmazott lábbelik fő típusai:

  • Sportlábbeli, futócipő (running): a talp járófelületének kialakítása függvényében viselésük aktív atlétikai sporttevékenységek céljára ajánlott szabadtéri fedett pályás és futópadi felhasználás esetén. Erdőben, köves, sziklás terepen való használatra nem alkalmasak.
  • Sportlábbeli, terep futócipő: változó szabadtéri körülmények között használható, használata aszfalton nem javasolt.
  • Szabadidő lábbeli: sportos kivitelű utcai lábbelik, amelyek sport tevékenységre és egész napos használatra nem alkalmasak.
  • Sportlábbeli, teremcipő (indoor): kifejezetten beltéri, csak fedett helyen használható (kézi-, röplabda, padel, squash, asztalitenisz, futsal).
  • Sportlábbeli, stoplis/ műfüves: kifejezetten kültéren, a jelzésen feltüntetett füves football pályán használható ( FG, FG/AG - természetes gyep, SG, SG-PRO - felázott természetes gyep, TF - műfű )
  • Utcai lábbelik: szabadidő jellegű divatcipők, melyek anyagösszetételüknél fogva alkalmasak mindennapos, utcai viseletre. Sporttevékenység végzésére nem alkalmasak.

4. TISZTÍTÁS, ÁPOLÁS:

A lábbeli élettartamát a minőségén kívül nagymértékben befolyásolja a viselés utáni rendszeres tisztítás, ápolás.

Fontos: A szakszerű, gondos ápolás hiánya az esztétikai károsodás mellett a lábbeli felsőrészének és egyéb anyagainak természetes öregedését is meggyorsítja, a lábbeli idő előtti elhasználódásához vezet, ami nem szavatosság érvényesítési jogalap!

Az ápolás alatt a lábbeli szennyeződésektől való megtisztítását, a szín és a felsőrész különböző szerekkel történő kezelését kinézetének javítását, regenerálását, s a lábbelinek a megújuló igénybevételre történő előkészítését értjük. Esetenként a kezeléssel a lábbeli egyéb tulajdonságainak megőrzése, javítása is cél.

Fontos: A lábbeli tisztítását -, ápolását minden esetben a por és egyéb szennyeződés eltávolításával kezdje a leírtak szerint! A leírtaktól eltérő, szakszerűtlen tisztítás tönkre teheti a lábbelit, ami nem szavatosság érvényesítési jogalap! Tisztítás-ápolás a címke, vagy a jelölés alapján, a felsőrész anyaga szerint:

Az általunk forgalmazott lábbelik fő típusai:

  • Bőr (természetes barkájú) felsőrészről az enyhe szennyeződést puha ruhával, puha szőrű kefével, az erősebb szennyeződést bőr- radírral távolítsa el, mindkét esetben száraz állapotban. A tiszta és száraz felületet a bőrrel azonos színű, esetleg színtelen cipőkrémmel vékonyan kenje be, majd néhány perc múlva fényesítse ki. Alkalomszerűen használhat szilikonos önfényezőt is. Soha ne tisztítsa a bőr lábbelit nedves állapotban vagy vízzel! TILOS mosógépben mosni vagy áztatni!
  • Bevonatos bőr (fóliafedett bőr) felsőrészről az enyhe szennyeződést puha ruhával távolítsa el, majd kezelje le az erre az anyagokra ajánlott ápolószerrel. Ne használjon cipőkrémet!
  • Velúr vagy nubuk bőr felsőrészről az enyhe szennyeződést puha szőrű kefével távolítsa el. A felületet egyöntetűre hozhatja gumis cipőkefével (csak egy irányba húzza!). Erősebb szennyeződést bőrradírral tüntethet el. Célszerű ezután velúr- nubuk tisztító szivaccsal átdörzsölni a lábbelit. Végül a felsőrész színével megegyező színű/vagy színtelen/ velúr-nubuk spray-vel fújja át egyenletesen az egész felsőrészt. Soha ne tisztítsa a velúr, vagy nubuk bőr lábbelit nedves állapotban, vagy vízzel, mosógépben nem mosható! Ne használjon cipőkrémet!
  • Zsíros kikészítésű bőr: tisztítás a velúr bőröknél leírtak szerint, ápolás zsíros cipőkrémmel vagy bőrzsírral. Túlzott vízhatásnak kitenni tilos!
  • Lakkbőr: puha szőrű kefével vagy enyhén nedves, puha ruhával távolítsa el a szennyeződést, száradás után puha ruhával fényesítheti. Használhat lakkbőrtisztítót, de ne használjon cipőkrémet!
  • Műbőr: a szennyeződést langyos, tiszta vízzel megnedvesített ruhával törölje le, szárítsa szobahőmérsékleten, sugárzó hőtől távol, majd puha ruhával fényesítse ki. Használhat a műbőrre ajánlott sampont is a kezelési utasításban leírtak szerint. Ne használjon szilikon tartalmú cipőkrémet!
  • Textil: puha szőrű kefével - amit csak erre a célra használ - távolítsa el a port, szennyeződést. Erősebb szennyeződések esetén speciális textiltisztító sampon használatát javasoljuk, a használati utasításukban foglaltak betartásával.
  • Kombinált - több anyagból készült-felsőrészek: az adott anyagokra javasolt tisztítást, ápolást végezze, ügyelve arra, hogy ne szennyezze az éppen nem tisztított anyagrészt. Amennyiben az anyagok nagyon különbözőek egymástól, használhat cipőre kifejlesztett és ajánlott sampont a kezelési utasításában leírtak szerint.
  • GORE-TEX illetve hasonló membránokat tartalmazó lábbelik felsőrészének ápolásához kizárólag a gyártó által erre a célra ajánlott terméket célszerű használni.
  • Egyéb anyag, illetve műanyag: a szennyeződést enyhén nedves szivaccsal, vagy puha ruhával távolítsa el. Szárítása szoba-hőmérsékleten, sugárzó hőtől távol, illetve naptól védve történjen.
  • Bélések: amennyiben szükséges a bélések tisztítása, azt a címkén jelölt anyaguk szerint, a felsőrész anyagoknál leírtak alapján végezze.
  • Talp: száraz állapotban erősszálú kefével tisztítsa. Amennyiben szennyezett marad, nedves ruhával le lehet törölni, de vigyázzon, hogy a felsőrészt ne szennyezze össze!

Fontos: Átnedvesedett lábbelit fűtőtesttől, sugárzó hőtől távol, szobahőmérsékleten szárítsa! Javasolt a sámfázás!

A lábbelik áztatását, átázott állapotban történő erős dörzsölését vagy mosógépben történő mosását kérjük még abban az esetben is kerüljék, ha az alkalmasnak látszó tisztítószer utóbbit a használati utasításán megengedi, mivel maradandó károsodást okozhat, így a kellékszavatossági igény elutasítható!

Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a téli időjárás miatt alkalmazott útsózásra, illetve emiatt a cipők megfelelő ápolására fokozottan szíveskedjenek figyelni, mivel az utakra használt só marja a cipőt, annak ilyen jellegű károsodása nem minősül anyaghibának, így erre vonatkozóan a kellékszavatossági igény elutasítható. Ápolás előtt a szennyeződést és a port távolítsa el!

5. NÉHÁNY TANÁCS

figyelmeztetés, melyek figyelmen kívül hagyása a lábbeli károsodásával, ezáltal a szavatossági jogok elvesztésével járhat:

  • A zárt felsőrészű lábbeliket csak zoknival viselje!
  • A záróelemeket (fűző, tépőzár, stb.) minden le- vagy felvétel alkalmával oldja, illetve rögzítse, mert a kéregrész és/vagy a szárrész záróvonali része károsodhat!
  • A záróelemeket olyan szorosan rögzítse, hogy a sarok a bélés károsodásának elkerülése érdekében csak minimálisan mozoghasson a cipőben!
  • A lábbeli felhúzásakor használjon cipőkanalat!
  • Használat után sámfázza ki a cipőt, vagy a fejrészét tömje ki papírral, hogy a hajlási ráncok kisimuljanak!
  • Az átnedvesedett lábbeliket lehetőleg naponta váltsa! A nem izzadós láb is termel izzadságot, amit a bélés/béleletlen lábbeli esetén a felsőbőr húsoldala magába szív. Ezt le kell tudja adni, ezért kell pihentetni, szellőztetni a lábbelit. Ellenkező esetben az anyagok idő előtt tönkremennek!
  • A hímzett részek fokozottan sérülékenyek!
  • Az időjárásnak megfelelő lábbelit viseljen!
  • Ha a lábbelin kisebb hiba keletkezik, azonnal javítassa meg, ezzel megakadályozza, hogy a lábbeli esetleg tönkremenjen!
  • Az általunk forgalmazott lábbeliktől - a külön jelzetteket kivéve - nem várható el vízállóság. A nubuk, velúr és a textil felsőrészű lábbelik kimondottan nem vízállóak!
  • A futófelület egyenetlen elkopása többnyire helytelen használatból vagy egyéni, járási, futási sajátosságból ered, melyre jótállás, szavatossági jog nem érvényesíthető!

Fontos: Vásárláskor mind a jobb-, mind a bal lábas cipőt próbálja fel! A szűk és/vagy rövid, illetve a bő és/vagy hosszú lábbeli nemcsak kényelmetlen, hanem formáját veszti és a bélések időelőtt tönkre mehetnek, ami nem szavatosság érvényesítési jogalap!

6. SZAVATOSSÁGI FELTÉTELEK:

A termék rendeltetésszerű használata melletti természetes elhasználódás (talp nagymértékű kopása, felsőbőr mechanikai sérülése, ledörzsölődése, fejrészen járóránc képződése, bőr talpbéllés vagy lábizzadság okozta foltosodás, egyedi járás, illetve lábsajátosság okozta károsodás stb) alapvetően nem lehet ok a szavatossági reklamációra. A szavatosság nem tartóssági vagy kihordási idő, hanem egy jog arra, hogy egy adott időtartamon belül a termék meghibásodása reklamálható legyen. A szavatosság a gyártás során keletkezett, rejtett hibára vonatkozik, nem az előzőekben már ismertetett használatból eredő sérülésekre, kopásokra.

Kérjük, hogy higiéniai okok miatt a reklamáció, illetve minőségvizsgálat előtt a lábbelit tisztítsa meg, hiszen a nem megfelelő kezelés is képezheti elutasítás tárgyát.

6.1. A kellékszavatossági igény érvényesítésének együttes feltételei:

  • két éven belüli vásárlás
  • a vásárlásról szóló blokk (nyugta) megléte

6.2. Kellékszavatossági igény elutasítható:

  • ha a vásárlás blokkal (nyugtával) nem igazolt;
  • ha a szavatossági igény érvényesítésének határideje letelt;
  • rendeltetésellenes használatból eredő hiba esetén;
  • helytelen kezelésből, tárolásból eredő hiba esetén;
  • elemi kár, sérülés, erőszakos külső behatás okozta hiba, illetve külső fizikai behatás miatt keletkezett bőrhiba esetén;
  • ha a lábbeli – különösen a hiba jellegének, felfedezése időpontjának tükrében – túlzottan elhasználódott, hibával tovább hordott;
  • ha szakszerűtlen/házilagos javítás következményeként a hiba súlyosbodott vagy annak oka, keletkezése, mértéke emiatt már nem megítélhető;
  • ha a hiba vásárláskor is látható volt, vagy a hiba meglétét írásban közölték a vásárlóval;
  • nem megfelelő méretválasztás, egyéni lábsajátosság, egyéni járási, futási sajátosság okozta sérülés esetén;

a hiba a vásárlás után keletkezett, pl.:

  • természetes elhasználódás miatt (pl.: járótalp kopása)
  • beázás következménye (kivéve, ha a lábbeli vízálló köztes béléssel rendelkezik)
  • bőrtalp elkopása viselés következtében (ennek megelőzésére javasoljuk, hogy vékony gumiréteget tetessenek a sokat hordandó bőrtalpra)
  • a fűzős lábbelit - a szabadidő cipőket is - csak befűzve és bekötve, jól rögzítve javasoljuk hordani, ellenkező esetben a láb dörzsölő igénybevétele miatt a belső felület, sarokbélés idő előtt elkophat, mely használati eredetű sérülés

6.3. Szavatossági szabályok, a reklamáció intézése:

A fogyasztót a vásárláskor megilleti a szavatosság (Ptk.: 6.157-6.170§). A szavatosság az eladó részére törvényi kötelezvény, azt jelenti, hogy az árucikk a vásárlás időpontjában megfelel a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Az árunak alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre a hasonló dolgokat rendszerint használják, rendelkeznie kell a hasonló termékek esetében szokásos minőséggel stb.

Szavatossági időtartamon belül szavatossági reklamáció nyújtható be, ha a termék rendeltetésszerű használat, ápolás, tárolás stb. ellenére meghibásodik, s a hibáról bizonyítható, hogy annak oka már az eladáskor is benne volt a termékben. Ha azonban a termék rendeltetésszerű viselet mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos ok a reklamációra. A szavatosság nem terjed ki a termék azon hibáira, amelyekre az eladó a vásárláskor felhívja a vevő figyelmét. A termék meghibásodásakor kellékszavatossági vagy termékszavatossági reklamáció nyújtható be.

A reklamáció intézésének szabályait a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet tartalmazza.

6.3.1. Szavatossági reklamáció:

Szavatossági reklamációt online formában is be lehet jelenteni az info@mima-sport.hu email címen. A szavatossági időtartam 2 év. Ez az időtartam két részre tagolódik.

  • Az eladást követő első 12 hónapban bekövetkező meghibásodás esetén a törvény szerint automatikusan fel kell tételezni, hogy a hiba a termékben az eladáskor már jelen volt. Ha ezzel az eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a meghibásodás később, a vásárló valamely hibájából keletkezett. A szavatosság érvényesítésénél a fenti feltételek irányadóak.
  • Az eladást követő 13. hónaptól bejelentett reklamáció esetén – ha az eladó nem ért egyet a vásárló reklamációjával – a vásárlónak ( a saját költségén) kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már az eladáskor jelen volt a termékben.

Amennyiben a szakvélemény alaposnak ítéli a vásárló reklamációját, úgy a cipő vételárán felül a bevizsgálás költségét is megtéríti cégünk.

A Ptk. alapján, minden olyan esetben, ha a hiba az áru értékének és használhatóságának csökkenése nélkül megjavítható, úgy a Vásárló csak abban az esetben kérheti javítás helyett a cserét vagy a készpénz visszafizetését, ha az nem eredményez aránytalanul nagy többlet- költséget a javításhoz képest. Amennyiben az üzlet a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy annak nem tud eleget tenni, a Vásárló – választása szerint – arányos árleszállítást kérhet, vagy elállhat az adásvételtől (tehát visszakérheti a termék vételárát) vagy más termékre való kicserélését kérheti. A szavatossági jogok a következő sorrendben illeti meg a Vevőt: kijavítás, kicserélés, a vételár arányos csökkentése és végső soron a szerződéstől elállással együtt a vételár visszaigénylése.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Javítás esetén a szavatossági idő annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a Vásárló a terméket nem tudta használni. Amikor egy termék, javításból vagy minőségi bevizsgálásból visszaérkezik üzletünkbe, munkatársaink azonnal értesítik a Vásárlót.

A reklamációt a hibás termék, a fizetési bizonylat és a vásárláskor mellékelt használati-kezelési útmutató felmutatásával kell bejelenteni. A reklamációról jegyzőkönyvet kell felvenni a rendelet szerinti tartalommal (vásárló neve, címe, a termék megnevezése, vételára, a vásárlás időpontja, hiba leírása, az érvényesíteni kívánt igény, a kifogás rendezésének módja stb.) A vásárlónak tájékoztatást kell kapnia a szakértő igénybevételével és a vita rendezésével kapcsolatos jogairól, s ennek megtörténtére a jegyzőkönyvnek utalnia kell. A jegyzőkönyv másolatát a vevő rendelkezésére kell bocsátani.

A reklamációt a vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles bejelenteni, ez az időtartam két hónapnál nem lehet hosszabb. A meghibásodott termék a hiba felfedezése után természetesen tovább nem használható! A fentebb említett két hónap csak a vevő különböző okok miatti akadályoztatása esetére vonatkozik. Amennyiben a vásárló az igényét nem határidőn belül jelentette be, tovább hordta a terméket, illetve, ha a hiba az átadás után keletkezett, a szavatossági igény nem teljesíthető!

A kijavítással a meghibásodás előtti állapotot kell visszaállítani. A szavatossági idő a kijavítás időtartamával meghosszabbodik. A javítás költségei a forgalmazót terhelik.

A vásárolt termék reklamációja esetén, amennyiben a hiba okának (keletkezés idejének, tényének, jellegének, a javítás esetleges módjának stb.) megítélésében a vásárló és az eladó között vita alakul ki, azt kötelező érvénnyel csak a bíróság döntheti el. A felek igénybevehetik a fogyasztóvédelmi törvény által létrehozott, a kamarák mellett működtetett Békéltető Testület. További nem kötelező érvényű, de irányadó megoldásként, amennyiben a felek érdekeltek a gyorsabb rendezésben, független szakértőhöz fordulhatnak. A szakvélemény kérhető pl. a szakterületi vizsgálólaboratóriumoktól, illetve a bejegyzett igazságügyi szakértőktől, vagy egyéb vizsgáló vállalkozástól, pl. Bimeo Kft, Cipőkontroll Kft.) akiket szakértőként a bíróság is ki szokott jelölni.

Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről a reklamáció bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról, öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. Amennyiben vita esetén a bizonyításra kötelezett fél szakértőhöz fordul, a reklamált termék szakértőhöz történő eljuttatása és a szakértői díj megelőlegezése az ő feladata. A két fél a szakértő véleménye alapján rendezheti a reklamációt, a vizsgálati díj tekintetében pedig egymással elszámolnak.

Fontos: Kérjük, tiszta, száraz állapotban szíveskedjen a cipőt reklamáció esetén visszahozni.

Szavatossági igény - ruházatok és felszerelések esetén

Vásárló a MiMa-Sport hibás teljesítése esetén a MiMa-Sporttal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval ( vállalkozással) kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a MiMa-Sport számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a MiMa-Sport költségére vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a MiMa-Sport adott okot.

A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a MiMa-Sporttal.

A vásárló közvetlenül a MiMa-Sporttal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A fogyasztónak a 2022. január 1. napját követően megkötött  szerződés teljesítésétől számított 1 éven belül  a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a MiMa-Sport csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a MiMa-Sport bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 1 év eltelte  után azonban már vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha vásárló a szavatossági igényét a terméktől- a megjelölt hiba szempontjából- elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

2022. január 1. napjától  az alábbi sajátos szabályokat kell alkalmazni a fogyasztó kellékszavatossági igényeivel kapcsolatban  áru adásvétele esetén:

A vállalkozás (kereskedő) hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a vállalkozás helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a vállalkozás felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a vállalkozás által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a jogszabályban meghatározott feltételeket, vagy  megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen. A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. 

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy  az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Termékszavatosság  

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával ( MiMa-Sport ) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó ( MiMa-Sport ) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körébe gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak ( Szolgáltató ) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Jótállás

A "151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról jogszabályban meghatározott termékek esetében van kötelező jótállás.

   1. A jótállás időtartama az eladási ártól függően:

10.000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

100.000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár az alábbi kivétellel: a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

  2. A jótállás időtartamának a kezdete:

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát 

- szakszerűtlen üzembe helyezés ( kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati/kezelési útmutató hibájára vezethető vissza )

- rendeltetésellenes használat, a használati/kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás okozta.

   3. Fogyasztó jótállásból eredő jogai:

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

-  ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól ( üzembe helyezéstől ) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Ha a fogyasztási cikk - ez nem vonatkozik az  elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra - kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

   4. ELSŐ KIJAVÍTÁS ESETÉN  ALKALMAZANDÓ SZABÁLYOK: ha a hiba oka nem javítható ebben az esetben  a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában 8 napon belül  ki kell cserélni a terméket , ha erre nincs lehetőség akkor a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat  8 napon belül visszafizetni.

   5. HARMADIK KIJAVÍTÁST KÖVETŐEN ALKALMAZANDÓ  SZABÁLYOK: Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk - ez nem vonatkozik az  elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra- három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.

 Ha a fentiek szerint a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

   6. Jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése ( kijavítása ) esetén a kicserélt (kijavított) termékre ( termékrészre ), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozó gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

   7. A jogszabályban előírt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.

Fogyasztói jogvita: A fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

   8. Jótállásból eredő jogok érvényesítése: 

A fogyasztó kijavítási igényét választása szerint a vállalkozás  székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. 

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

Ha a vállalkozás a kötelezettségének a fogyasztó felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Fogyasztó közvetlenül javítószolgálat(ok)nál (szerviznél) is érvényesítheti kijavítási igényét: 

Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.

A javítószolgálat köteles igazolható módon a vállalkozást értesíteni a termék kijavítását követő öt munkanapon belül a javítás elvégzéséről.

A javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a vállalkozást a megállapítást követő öt munkanapon belül:

a) ha az ingó dolog első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy az ingó dolog nem javítható;

b) ha az ingó dolog javítása előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, a javítás várható idejéről;

c) ha az ingó dolog javítása nem lehetséges harminc nap alatt.

Szavatossági igények érvényesítése

Szavatossági, jótállási igényeit a vásárló a következő elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

Panaszkezelés

Vásárló a termékkel vagy a MiMa-Sport tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a következő elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő:

Levelezési cím: 4031 Debrecen, Derék utca 102,

Telefonszám: +36 70 675 71 31   

E-mail: info@mima-sport.hu

A MiMa-Sport a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a MiMa-Sport a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel.

MiMa-Sport a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt panasz esetén helyben a vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

MiMa-Sport a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a MiMa-Sport az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a MiMa-Sport egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

A MiMa-Sport a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a MiMa-Sport az elutasítás indokáról tájékoztatja a vásárlót.

Amennyiben a MiMa-Sport és a vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárló számára:

- Bejegyzés a vásárlók könyvébe: Az ide írott bejegyzésekre a MiMa-Sport 30 napon belül írásban válaszol.

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a vásárló a fogyasztói jogainak a megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. 

- Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerinti megyei békéltető testületnél vagy egyéb választása szerinti megyei békéltető testületnél. 

A MiMa-Sport székhelye szerinti békéltető testület:

Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testület

Címe:   4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.

Telefonszáma:   ( 52 ) 500-710, ( 52 ) 500-745

Fax:   ( 52 ) 500-720

E-mail cím:   bekelteto@hbkik.hu

On-line vitarendezés: fogyasztói jogvita lebonyolítására a következő link igénybevételével on-line vitarendezés keretében is van lehetőség: 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A MiMa-Sport a Magyarországon működő fogyasztóvédelmi békéltető testületek előtti eljárásban részt vesz, de nem tett általános alávetési nyilatkozatot, ezért egyezség hiányában az ilyen eljárásokban hozott határozatok rájuk nézve nem kötelezőek.

- Bírósági eljárás: Vásárlóként jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének a bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.



 

A weboldal megfelelő működéséhez „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, ahogy azt más nagy webhelyek és internetszolgáltatók is teszik.
Összes süti elfogadása Sütik kiválasztása Adatkezelési tájékoztató